Nagynyomású üzemanyag szivattyú működése
Hasznos tudnivalók, praktikus tanácsok és értékes tippek a nagynyomású üzemanyag-szivattyúk működéséről, karbantartásáról és esetleges problémáiról.
Az Opel Astra az autóiparban az egyik leghosszabb múltra visszatekintő típus, különböző változataiban már 1980 óta van jelen. Az eredeti modelltől, ami úgy nézett ki, mintha aki tervezte volna, minden eszköze megvolt, csak egy vonalzó hiányzott volna a tolltartójából, de azóta sok minden változott.
Az Opel Astra Mk7, más néven Astra K, nagy, kényelmes, ívelt vonalakkal rendelkezik, aerodinamikus és messze áll az eredeti, egyszerű verziótól. Azonban annak ellenére, hogy a mérnöki tudás rohamosan fejlődött, a Astra K tulajdonosai több közös problémát is jelentettek.
A Opelnek igazán nagyon jól sikerült az Astra K építése, mert az élete során csak ötször volt visszahívva, ami jóval kevesebb, mint néhány versenytársának.
Kezdetben csak néhány autót hívtak vissza, mert az első ülések oldalsó légzsákjai nem működhettek megfelelően baleset esetén.
Később 1745 autót hívtak vissza, mert az első utasoldali légzsák sem működött megfelelően.
Ezt követően 37 167 autó visszahívása következett, mert a tulajdonosok azt jelentették, hogy a fékpedál lassú használatakor csökken a fékerő. Sok fékalkatrész cserére szorult.
713 autót hívtak vissza, mert a gyárnál rosszul szerelték fel az első fékcsöveket.
2019-ben 1688 autót hívtak vissza az első ülésháttámasz alsó kereszttagjának ellenőrzésére. Ha hibásnak találták, az ülést kicserélték.
Végül helytelenül meghúzott hátsó kerékagy csavarok miatt néhány autót 2020-ban még visszahívtak.
Egy gyakori probléma az, amikor a motor hirtelen elveszíti erejét látszólag minden ok nélkül, majd visszaáll teljesen normális működésbe. Ezen kívül a motor elkezd egy aggasztó fémes zajt kiadni magából. A motortér alól érkező fémes zajok általában nem sok jót jelentenek, ezért érdemes minél gyorsabban és véglegesen megoldani a problémát.
A jó hír az, hogy ez egy viszonylag könnyen megoldható probléma, csak egy motorolaj és olajszűrő csere elvégzése szükséges.
Ha az autódban az 1.6 literes dízelmotor van beépítve és ugyanezzel a problémával találkozol, akkor jó esély van rá, hogy az olajnyomás érzékelő a hibás.
Első lépésként dugj be egy hibakód olvasót. Ha a P0521 vagy P06DD kódok jelennek meg, akkor jó esély van arra, hogy az olajnyomás érzékelő a hibás.
A megoldás az, hogy melegítsd fel a motort, majd kapcsold ki és hagyd, hogy az olaj leülepedjen, ( kb. 10 perc ) mielőtt ellenőriznéd az olajszintet. Ha az rendben van, akkor az érzékelőt ki kell cserélni.
Ezután a kellemetlen zajok végleg megszűnnek.
Szóval ott ülsz az autódban és hirtelen megjelenik egy fényszóró figyelmeztetés a műszerfalon. Ez most a "Tényleg? Most?" pillanatok egyike. Különösen akkor, ha sötétedni kezd.
Ez csak azokban az Astrákban fordul elő, amelyek LED fényszóróval vannak felszerelve és ha egy hibakód olvasót csatlakoztatsz és megjelennek a B3866 vagy B2580 hibakódok, akkor tudni fogod, hogy a probléma a fényszóróegységben van. Sajnos az egyetlen megoldás az egység cseréje.
Számos Opel Astra K tulajdonosa jelezte, hogy egy olyan probléma lépett fel, amikor kellemetlen kipufogógáz szagot éreznek az utastérben. Azon kívül, hogy kellemetlen, potenciálisan egészségtelen is lehet, ezért nagyon bölcs dolog lenne leengedni az ablakokat, majd a problémát minél hamarabb megoldani.
A probléma gyökere az, hogy a klipsz, amely a dízel részecskeszűrőt a turbótöltőhöz rögzíti, helytelenül van felszerelve. A megoldás magában foglalja a hővédő pajzs eltávolítását, majd a klipsz újra pozícionálását és szükség esetén a DPF enyhébb elmozdítását. Ezután remélhetőleg a probléma elfelejtődik.
Az Opel Astra K egy megbízható autó, amely számos előnnyel rendelkezik. Azonban, mint minden autó, az Astra K-nak is van néhány gyakori problémája, amelyeket érdemes figyelembe venni a vásárlás előtt.
Javaslatok a vásárlóknak
Az Opel Astra K vásárlásakor érdemes a következőket figyelembe venni:
Hallgassa meg az autót, hogy nincsenek-e szokatlan zajok.
Ellenőrizze a fényszórókat, hogy nincsenek-e hibajelzések.
Ha lehetséges, kérjen meg egy tapasztalt autószerelőt, hogy ellenőrizze az autót.
Ezek az intézkedések segíthetnek abban, hogy az Opel Astra K-ja hosszú ideig megbízhatóan szolgálja Önt.
Végezetül látogassák meg az Opel weboldalát, hogy ellenőrizzék az esetleges visszahívásokat a jármű alvázszámának alapján. Sok sikert!
Hasznos tudnivalók, praktikus tanácsok és értékes tippek a nagynyomású üzemanyag-szivattyúk működéséről, karbantartásáról és esetleges problémáiról.
Az Alfa Romeo Giulia a luxus szedánok világában ma az egyik leghangsúlyosabb tervezésű járműnek számít az utakon. Ha minden jól működik, mind a standard Giulia, mind a Quadrifoglio a legcsábítóbb luxusautók közé tartozik vezetés szempontjából. Sajnálatos módon azonban ez a modell a megbízhatatlansága miatt híres. Íme a leggyakoribb problémák az...
A 2,2-es SkyActiv-D (SH-VPTR és SH-VPTS) egy 2,2 literes turbódízel motor, amely elődjén, az MZR-CD-n alapul. A fő különbség az, hogy az új motornak csökkentett kompressziós aránya van. 16,3-ról 14-re csökkent, és ez a szám meglehetősen alacsony a dízelmotoroknál, és majdnem megegyezik a SkyActiv benzinmotorokéval.
Az autóklíma rendszerek kényelmet és biztonságot nyújtanak az utazások során, különösen a nyári hónapokban. Azonban, mint minden más járműalkatrész, az autóklíma is rendszeres karbantartást igényel a hatékony és megbízható működés érdekében. Ebben a blog cikkben részletesen bemutatjuk, miért fontos az autóklíma karbantartása, milyen gyakran érdemes...